
Informacja w sprawie zasad rekrutacji uczniów do klasy pierwszej
Do Miejskiej Szkoły Artystycznej I stopnia im. Konstantego Ryszarda Domagały w Mińsku Mazowieckim przyjmowane są dzieci w wieku od 6 do 16 lat.
Zgłoszenia kandydata do szkoły dokonują obydwoje Rodzice/Opiekunowie prawni.
Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy pierwszej:
Dla kandydatów do Miejskiej Szkoły Artystycznej I stopnia im. Konstantego Ryszarda Domagały w Mińsku Mazowieckim przeprowadza się badanie przydatności polegające na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie.
Badanie przydatności polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz predyspozycji fizycznych do gry na danym instrumencie.
Zakres tematyczny badania przydatności kandydata zawiera:
Badanie przydatności dla kandydatów podlega ocenie punktowej.
Maksymalnie 10 punktów za zadania 1-4, za ostatnie zadanie maksymalnie 8 punktów.
Stopień trudności zadań jest jednakowy dla wszystkich kandydatów na ten sam cykl kształcenia.
O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje ostateczna ocena kandydata, będąca średnią uzyskanych punktów.
Minimalna liczba punktów jaka kwalifikuje kandydata do kształcenia artystycznego to 30 punktów.
Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są uwzględniane wyniki badania przydatności w zakresie uzdolnień i predyspozycji.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
Powyższe kryteria, mają jednakową wartość. W przypadku zaznaczenia we wniosku, któregoś z kryteriów należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie ich przez kandydata.
Dokumenty, należy złożyć w oryginale lub w postaci kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata.
Decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje komisja rekrutacyjna na podstawie ostatecznej oceny badania przydatności uwzględniając możliwości szkoły w zapewnieniu uczniom właściwych warunków kształcenia na poszczególnych instrumentach.
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia na dany instrument.
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
Uzasadnienie sporządza przewodniczący komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
Uczniowie przyjęci do klasy pierwszej mają obowiązek podjęcia nauki w dniu inauguracji roku szkolnego. Jeżeli po upływie 14 dni licząc od daty inauguracji uczeń nie zgłosi się do szkoły, a nieobecność będzie nieusprawiedliwiona, zostanie skreślony z listy uczniów w trybie decyzji administracyjnej.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miejska Szkoła Artystyczna I stopnia im. Konstantego Ryszarda Domagały w Mińsku Mazowieckim